Szív és agy egészsége


Egészséges agy - a szokások nagyon fontosak Megosztás: Whatsapp Gyorsan vissza kell térnie az embernek a szokásaihoz, ha egy egészséges agyat szeretne.

Ezek azok a dolgok, amelyeket rendszeresen végez, és amely megkülönböztetheti az egészséges agyat és az időskori demenciát. Mindenki, ameddig csak lehet, egy aktív, pörgős életet szeretne élni.

szív és agy egészsége

Ez a cél, azonban függ a robusztus agyi egészségtől. Bár a demencia kialakulásának megelőzésére nincs garantált mód, viszont egyre több bizonyíték áll rendelkezésre arra vonatkozóan, hogy egy egészséges életmód nagy mértékben hozzájárulhat legalább a betegség késleltetéséhez. Például egy finn tanulmányból kiderült, hogy az idősebb felnőttek, akiknek számos egészséges szokása volt - beleértve a rendszeres testmozgást, a jó társadalmi kapcsolatokat és az egészséges táplálkozást - képesek voltak a gondolkodási képességeiket fenntartani vagy akár fejleszteni is, ezáltal csökkentve a kognitív visszaesést.

Tik tok photoshop A kutatások azt mutatják, hogy a szív- és érrendszeri betegségek hozzájárulnak a kognitív károsodáshoz és fordítva.

A szokásoknak meghatározó szerepe van abban, hogy idős korban megőrizzük a szellemi fittségünket. Minél tovább gyakorolja a jó szokásait, a pozitív hatás annál nagyobb lesz.

Csökkentsd a dementia kockázatát a szíved jó kezelése által

Néhány szokás, amelyek segítségével megőrizheti mentális fittségét idős korban is. Edzés A sport az egyik legjobb módszer a gondolkodási képesség védelmére. Különösen az aerob edzés segít javítani az agyszövet egészségét.

Ez a fajta testmozgás növeli az agy véráramlását és csökkenti az erek koleszterinfelhalmozódása által okozott agykárosodás kockázatát, valamint a magas vérnyomást.

  1. Szív egészségügyi útmutató apartman
  2. Korhű ínyencség, amely egyszerűségében remek, a csokoládé mindenkinek mindenkinek a kedvence.
  3. Magas pulzus ellen gyógyszer
  4. Azt viszont egészen idáig nem tudták az orvosok, hogy pontosan mi a kettő között az összefüggés.
  5. Magas vérnyomás sok víz

A testmozgás serkenti az agyat - Brain-Derived Neurotrophic Factor BDNF - egy molekula, amelynek fontos szerepe van az agysejtek helyreállításában és a közöttük lévő kapcsolatok létrehozásában. Egyes tanulmányok szerint: a fizikailag aktívabb embereknek magasabb a BDNF-szintje, amely csökkenti a demencia kialakulásának kockázatát.

szív és agy egészsége

Mennyit sportoljon ahhoz, hogy láthassa az agyra gyakorolt pozitív hatásokat? Hetente legalább percet ajánlunk mérsékelt intenzitással, pl. Egészséges táplálkozás A legjobb étrend az agy számára az, amely jót tesz a szív és az erek számára is. Ez sok gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű szív és agy egészsége, halból és hüvelyes növényből származó fehérjét, valamint sok egészséges, telítetlen zsírt olívaolaj, repceolaj és kevés telített zsírt vajat jelent.

A kognitív visszaesést támogató ételek közé tartoznak az omega-3 zsírsavat tartalmazó halak lazac, makrélaaz eper és az áfonya, valamint a sötét leveles zöldségek kelkáposzta, spenót, brokkoli.

Please wait while your request is being verified...

Alvás Gyakran figyelmen kívül hagyjuk, azonban az egészséges agy szempontjából elengedhetetlen az elegendő mennyiségű és jó alvás. Ezt a jelenlegi korban - ahol az ambiciózus emberek számára az alvás csak egy idegesítő kötelesség - ki kell emelni.

szív és agy egészsége

Engedjen meg magának minél több alvást. Azok az emberek esetében, akik éjszakánként kevesebb mint, hét órát alszanak, magasabb a demencia kialakulásának kockázata. Alvás közben az agy megszabadul a hulladékoktól, beleértve a felesleges amiloid fehérjétől is, ami hozzájárul az Alzheimer-kór kialakulásához.

Stresszkezelés Keresse meg a stressz hatékony kezelésének módjait és eszközeit. A stressz serkenti a kortizol hormon kiválasztódását, ami kis mennyiségben hasznos.

A magas kortizolszint azonban hosszú távon túlzott lerakódáshoz vezet az erekben, csökkentve az agy oxigénellátása és akár agykárosodást is okozhat.

A Középkorú Szív Egészsége A Jövőben Megvédheti Az Agyat

Hagyjon fel a cigarettázással! A legtöbb ember ma már tudja, hogy a dohányzás káros.

  • Magas vérnyomású chdd
  • Nutrilite il1 szívegészségügyi kiegészítő
  • A szívfej kapcsolat megértése alapvető fontosságú az általános egészségi állapot javításához, valamint a demencia veszélyének csökkentéséhez.
  • Egy új tanulmány szerint a szív és az erek egészsége fiatalabb korban jelentős szerepet játszik az agy egészséges öregedésében.
  • Akció Leírása Helyezd a megelőzésre a hangsúlyt!

Hagyjon fel vele, ezáltal csökkentheti az érbetegségek és az agy károsodásának kockázatát, valamint számos más egészségügyi előnye is van. Vérnyomás és koleszterinszint Számos életmóddal kapcsolatos betegség növeli az időskori demencia kialakulásának kockázatát.

szív és agy egészsége

Ezek szív és agy egészsége tartozik a magas vérnyomás és a szív és agy egészsége koleszterinszint. Mindkettő befolyásolja az agy véráramlását.

szív és agy egészsége

A depresszióban vagy halláskárosodásban szenvedők esetében is magasabb a demencia kialakulásának kockázata. Szellemileg stimuláló tevékenységek A szellemileg stimuláló tevékenységek új kapcsolatokat, valamint további tartalék áramköröket hoznak létre az agyban.

Így kár esetén, még mindig van egy tartalék, amely támogatja a gondolkodásban.

Az amerikai Heartmath Intézetben több évtizede folyó kutatások során bizonyítást nyert, hogy a szív generálja a szervezet legerősebb és legkiterjedtebb ritmikus elektromágneses mezejét. Ez az elektromágneses mező az egyéntől másfél méternyi távolságra is mérhető. Sokáig úgy tartották, hogy a tudat kizárólag az agy terméke. A kutatások eredményei azonban arról tanúskodnak, hogy a tudat valójában az agy és a test együttműködéséből keletkezik. Egyre több bizonyíték utal arra, hogy a szív ebben a folyamatban különösen jelentős szerepet játszik.

Kognitív tartalék néven ismert, és idősebb felnőttek esetében alacsonyabb demenciát és jobb gondolkodási képességet eredményezett.