Növényi alapú étrend szív egészsége. Újabb tanulmány állítja, hogy a növényi étrend a legjobb a szívnek


Page 4 of 7 A növényi alapú étrendek előnyei Étrendünk céljának az egészségünk javításának kellene lennie.

Mit ettem ma? - Teljes értékű növényi alapú étrend

Ebben a szekcióban áttekintjük az alapvető cikkek irodalmát, amelyek bemutatják a növényi alapú étrendek előnyeit. Áttekintésünk olyan létező tanulmányokat tartalmaz, amelyben benne vannak a vegán, vegetáriánus és mediterrán étrendek.

A növényi alapú étrend

Elhízás ban 87 publikált tanulmány adatait áttekintve Berkov és Barnard 13 a Nutrition Reviews folyóiratban arról számolt be, hogy a vegán vagy vegetáriánus étrend súlycsökkentésre kiemelkedően hatásos.

Azt is találták, hogy a vegetáriánus populációkban alacsonyabb a szívbetegség, magas vérnyomás, cukorbetegség és elhízás előfordulási aránya. Ezen kívül áttekintésük arra utal, hogy a vegetáriánusoknál a fogyás nem függ a testedzéstől, és körülbelül heti fél kg mértékben bekövetkezik.

növényi alapú étrend szív egészsége

A szerzők továbbá megállapították, hogy a vegán étrend több kalória égetését okozta étkezések után, ellentétben a nem vegán étrendekkel, amelyek kevesebb kalória égetését okozhatják, mert a táplálék zsírként raktározódik. Tanulmányukban kimutatták, hogy a vegetáriánusok karcsúbbak húsevő társaiknál.

növényi alapú étrend szív egészsége

Azt találták, hogy a vegetáriánusok több magnéziumot, káliumot, vasat, thiamint, riboflavint, folátot és vitaminokat fogyasztanak, és kevesebb össz zsiradékot. A szerzők megállapítják, hogy a vegetáriánus étrend tápanyagban gazdag, és javasolható súlykezelésre anélkül, hogy az étrend minőségét veszélyeztetné. Tanulmányuk célja a húsfogyasztás és az elhízás közti összefüggés elemzése volt. Lineáris és logisztikus regressziós analízisekkel kimutatták, hogy pozitív összefüggés volt a húsfogyasztás és az elhízás között.

Veganizmus

A tanulmány öt éve alatt az átlagos éves súlygyarapodás azok körében volt a legalacsonyabb, akik kevesebb állati eredetű terméket tartalmazó étrendre tértek át.

A tanulmány jelentős különbségről számolt be a korhoz igazított BMI-ben, a BMI a húsevőknél a legmagasabb és a vegánoknál a legalacsonyabb. A felnőtt vegetáriánus étrendek vizsgálatának metaanalízise férfiaknál 7,6kg-mal, nőknél 3,3kg-mal alacsonyabb testsúlyt becsült, ami 2 ponttal alacsonyabb BMI-t eredményezett.

Hasonlóan, a nem vegetáriánusokhoz képest a vegetáriánus gyermekekben kevesebb a testzsír, és a BMI különbségük serdülőkorban növekszik.

növényi alapú étrend szív egészsége

A túlsúly kockázatát és a táplálékcsoportokat és étrend mintázatokat vizsgáló tanulmányok növényi alapú étrend szív egészsége mutatják, hogy a növényi alapú étrend ésszerű megközelítésnek tűnik gyermekeknél az elhízás megelőzésére. A növényi alapú étrendeknek alacsony az energiasűrűsége, magas komplex szénhidrát, rost- és víztartalmúak, amely növelheti a hasi elhízás magas vérnyomás érzését és a nyugalmi energia ráfordítást.

növényi alapú étrend szív egészsége

Cukorbetegség A növényi alapú étrend szív egészsége alapú étrendek előnyösebbek lehetnek a nem növényi alapúaknál a cukorbetegség megelőzése és kezelése szempontjából. Az Adventista egészségfelmérés azt találta, hogy a vegetáriánusok körülbelül fele annyira veszélyeztettek a cukorbetegség kialakulására, mint a nem vegetáriánusok.

Növényi ételek: nem mind egészséges, ezeket jobb, ha kerüli

Barnard et al 21 ban egy randomizált klinikai vizsgálat eredményéről számolt be, amely az alacsony zsírtartalmú vegán étrendet hasonlította össze az Amerikai Diabetes Társaság ADA előírásaival.

Az alacsony zsírtartalmú vegán étrendet fogyasztók HbA1C szintje 1,23 ponttal csökkent, míg az ADA étrendjét fogyasztóké csak 0,38 ponttal.

  • Vegán étrendet követsz vagy egyszerűen csak csökkentetted a húsfogyasztást?
  • Magas vérnyomás és puffadás

Úgy tűnik, hogy az átfogó életmód változtatás a katalizátor, amely magával hozta ezt a regressziót még súlyos szívkoszorúér elmeszesedésnél is csupán 1 év alatt. Ez a csökkenés hasonló a lipidcsökkentő gyógyszerekkel elért eredményhez. Az intervenciós csoport mediterrán típusú étrendje több növényi ételt, zöldséget, gyümölcsöt és halat tartalmazott, mint húst.

növényi alapú étrend szív egészsége

A vajat és a tejszínt repceolaj margarinnal helyettesítették. Egyedül a repce- és olívaolaj volt az ajánlott zsiradék.

növényi alapú étrend szív egészsége

Iszkémiás szívbetegség okozta halál előfordulási arányát hasonlította össze vegetáriánusok és nem vegetáriánusok között. A lényeg az egészséges étrend szerinti étkezés, nem egyszerűen a vegán vagy vegetáriánus étrend. A vegetáriánus étrendek alacsonyabb szisztolés és diasztolés vérnyomással jártak.

  • Vagy azzal, hogy lemondunk az állati eredetű élelmiszerekről vagy legalább csökkentjük a mennyiségét, már eleget tettünk a fenntarthatóságért?
  • Elhízás miatti magas vérnyomás

Azt találták, hogy a növényi alapú étrendek a nem növényi alapú étrendekkel összevetve a szív- és érrendszeri betegség és halandóság alacsonyabb kockázatával járnak. Hét tanulmányt vizsgáltak meg, a résztvevők teljes összesített létszáma volt.